Livsfarlig morgon

Det är mörkt, kallt och jag är alldeles nyvaken men tvingas ändå att ta mig till skolan. Jag går tidigare till bussen för att slippa stressa. Det går 20 minuter och ingen buss har kommit. Inte ens någon från andra sidan. Tankarna sätter igång. Har det hänt något?

Till slut kommer det en annan buss och plockar upp folk vid busshållplatserna. Det är kaos i trafiken. Fullt med bilar överallt och man kan inte ta sig framåt. Bussen släpper av oss en bit ifrån stan då vi märker att det är bussar överallt som står stilla. Vad är detta? Vi går ut från bussen. En efter en halkar ner på marken. Jag går försiktigt ifrån bussen och trampar ner på marken. Halt som bara den. Alla börjar vandra vidare till busstorget för att försöka ta nästa buss. Det går inte eftersom alla bussar står stilla över hela busstorget. Illa som det är får alla försöka ta sig till sitt ställe själv. Jag börjar vandra men det är svårt. Det blåser, regnar, är iskallt och riktigt halt. Jag drar igång musiken på högsta volym på min MP3 och koncentrerar mig på att inte halka. För mig går det bra men jag kan se allt annat folk som slår sig riktigt rejält. Hemskt och tråkigt.

Framme i skolan är det knappt några elever där. Jag sätter igång nätet för att kolla vad det är som händer. Då får jag reda på att bussarna är tillfärligt avstängda p g a hala vägar.

Där fick jag svaret på den underliga morgonen.


Kommentarer
Postat av: Josefin yees

aaa, jag håller med ! :D har varit så jävla arg hela dagen bara för att jag ville komma till skolan i tid idag och jag var färdig och uppsnyggad, men vaddå? Jo, fan, då måste bussarna krångla och det ska vara halt på vägarna... jag blir bara så förbannad!! Jag som hade tänkt lägga in en stöt på killen i min psykologi, som jag har först på morgonen 8-9, och då floppar allt xD DAMN!!

2008-11-26 @ 17:45:16
Postat av: Poison

Haha! Gumman då!

Vad är det för goding du har spanat in? ;)

2008-11-26 @ 17:47:42
URL: http://poisonpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0