Kroppspråket visar hur man mår

Ögon kan le, likadant en mun kan le, men ett kroppspråk kan genomskådas.

Folk ser mig som en glad, positiv, omtänksam och en tjej full med energi. Det stämmer. Fast alla kan inte alltid vara glada. Jag har även dagar som är kämpiga. Dagar som jag önskar inte ska få dyka upp.

När jag mår dåligt försöker hitta någon att prata med. Någon som vill lyssna på mig. Oftast kan inte folket förstå att en tjej som alltid är glad kan med må dåligt. Jag ger de chansen för att få lyssna på mig. Sedan känns de som att de vänder ryggen emot mig med en tystnad. Det känns då meningslöst att jag ens försökte öppna mig för de. Det känns även pinsamt att ens visa för folket att även en tjej som jag som alltid är glad kan må dåligt. Jag känner mig dum och att jag sviker de.

Eftersom att jag känner så, sväljer jag min smärta och låtsas som ingenting har hänt, fast jag vet att mitt kroppspråk lyser igenom. Ska det behöva vara såhär?





Kommentarer
Postat av: DarkTonberry

Visst är det tragiskt hur de flesta människor bara "vänder ryggen till" när man uttrycker sin inre smärta? Folk är så rädda för att prata om andras känslor..

2009-08-24 @ 07:06:14
URL: http://www.pointsandexperience.com
Postat av: Katta

Man ska inte alltid behöva ha en fasad över att man alltid är glad..jag vet själv hur det är. Jag döljer oftast mina känslor istället för att prata ut. Men jag finns om du behöver prata för jag lyssnar gärna! =)



Kram

2009-08-24 @ 17:39:55
URL: http://sessanspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0