Vidrig människa

I Mars någon gång hade jag en kort romans med en kille. I början var det jättebra men problemet var att han var kär i mig och inte jag i honom. Det klickade aldrig. Jag talade om det för honom vad jag kände så att han visste om vart jag stod och jag berättade även att jag ville vara singel ett tag för jag hade aldrig fått chansen att vara det en lång period. Det struntade han i utan han försökte "fånga" mitt hjärta och jag tänkte att tiden fick avgöra hur det skulle bli.

Vi började umgås oftare med varandra och det blev bara värre mellan oss. Jag kunde tillslut inte umgås med han efter som han sov bort dagarna och vaknade alltid ca kl 18:00 varje kväll och sedan satte han sig resten av dagen och spelade datorspel hela natten och gick och la sig på morgonen. Jag talade även om för honom tusentals gånger att han måste ändra på sina vanor men det struntade han i. Inte bara det att spenderade sina dagar framför datorn och sängen hans lägenhet var nog det äckligaste jag sett. Hans lägenhet var/är ett fall för Rent Hus. Det var/är verkligen så illa.

Han har två katter i sin lägenhet och gör aldrig rent kattlådan, så det är klart att katterna kissar någon annan stans. Hans garderober är fulla med pizzakartonger även under sängen. Det är disk i köket från flera månader tillbaka och kylen innehåller varor som har gått ut för länge sedan. Inte bara det när jag var där en gång och tänkte städa undan disken i diskhon och då hittade jag en riktig stor mögelkaka från alla möjliga matrester och det luktade riktigt illa. 

Han fyller bara på mat till katterna en gång om dagen och det är inte alltid de får vatten och inte alltid mat. Det finns hinkar i duschen och där i brukar det hamna vatten från när någon har duschat som katterna blir tvugna till att dricka ifrån. Han röker i lägenheten och låter hans katter få andas in röken.

Det finns mängder med saker att rabbla upp ifrån hans vidriga lägenhet och även hur han var emot mig. Jag blir bara äcklad när jag tänker på hans lägenhet och jag tycker synd om katterna. Helst skulle jag vilja ta ifrån han katterna för de mår inte alls bra av att vara där.

Jag talade om för honom att om han inte städar sin lägenhet skulle jag aldrig mer sätta min fot där.  Jag blev riktigt äcklad över hur det såg ut och över den vidriga stanken som fanns i lägenheten.

En dag fick jag nog och talade om för honom vad jag tyckte och tänkte. Han bad om att få fortsätta vara min vän och det tackade jag ja till. Strax efter att jag hade berättat vad jag tyckte träffar jag en underbar kille som är nu min pojkvän. Det klickade med en gång mellan oss och han "äcklet" fick reda på att jag hade skaffat kille. Han blir sur över det eftersom jag hade sagt till honom att jag ville vara singel. Det kan jag väl förstå så sätt men jag kan heller inte hjälpa om jag träffar en kille som jag verkligen tycker om. Jag fick förklara för honom att ibland klickar det och då är det värt att chansa och så var det i mitt fall.

Idag sprang jag på han på stan när jag var med min vän för att spana efter kläder. Jag försökte vara vänlig och fråga hur han mådde osv, men han var bara dryg och kort i tonen och då blev jag med det och gick sedan ifrån honom. Efter den lilla korta minut som jag sorligt nog fick spendera med honom blev jag arg på honom och tänkte efter;  Skulle inte jag och han vara vänner? En sådan vän vill inte jag ha!






Kommentarer
Postat av: Katta

Ne jag undrar ibland hur folk kan vara så vidriga! Tycker oxå synd om katterna och det är djurplågeri verkligen! =(



Glad över att du träffat en kille du trivs med. =) Det är som du säger att ibland klickar det och ibland inte, man kan inte rå för sina känslor om man nu råkar träffa en person det klickar med.



Kram vännen

2009-08-19 @ 23:06:47
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Melene

Men anmäl han för djurplågeri!! detta är ju SKAMLIGT!!!! det är djuplågeri på hög nivå..

2009-08-20 @ 07:20:02
URL: http://meleneolsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

säger det samma anmäl för djurplågeri, stackars kissemissrarna :( (och dig :P)

Hoppas du har de bra där borta och inte saknar mig för mycket ;)

2009-08-21 @ 15:57:07
URL: http://emyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0