Försök inte att få mig att äta grönsaker


Idag har jag varit i skolan och grejat med slutprojektet för estetiskverksamhet. Under lunchtiden åt jag lunch med två vänner. Det blev kinamat. Jag blev i stort sätt tvingad att pröva att äta grönsaker. Ni som känner mig vet att jag verkligen avskyr grönsaker och att det är omöjligt att få i mig det. Ni skulle sätt mitt ansiktsuttryck. Självklart rynkade jag på hela mitt ansikte, rös till i hela kroppen och fick kvälningar. Jag var väldigt nära på att spy. Fy fan! Jag kan inte förstå att folk vill proppa i mig grönsaker. Det är ingen idé för det är något jag aldrig kommer tycka om. Det kommer upp lika fort som de försöker komma ner i mig. Jag ryser bara när jag tänker på smaken av grönsaker. Jag kan iofs äta räksallad och ceasarsallad. Fast då kan jag bara äta små portioner som en liten bebis.

Visst, det hade vart jättetrevligt att äta grönsaker men detta är ett omöjligt fall som aldrig går att lösa. Det funkar bara inte.

Ni undrar säkert hur jag gör när jag är t.ex, på MC Donald's. Jag ställer mig i kön och när jag kommer fram väljer jag en meny fast naturellt. Väldigt lätt och smidigt fast jag får vänta några minuter extra. Även fast jag får vänta några minuter extra får jag en sprillans ny hamburgare som inte har legat på sin plats och kallnat. Så ibland kan det vara en fördel att vara lite speciell.

Schampioner är nog bland det vidrigaste jag vet. Det luktar illa, smakar illa och de känns riktigt äckligt att hålla i de. Det är något med som jag ryser utav. Nej nej, inga grönsaker för min del. Folk tycker säkert att jag är knäpp som inte tycker om grönsaker men då får de tycka det.

Kommentarer
Postat av: Katta

Jag tror att har man en inställning på att man ska gilla nåt så går det efter ett tag...man kan lära sig att gilla. Nu menar jag inte att du ska gå och lära dig att tycka om all sort grönsaker men nån är ju alltid bra, eftersom det är såå mycket vitaminer och annat som kroppen behöver! =)



Kram

2009-02-26 @ 16:01:44
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Christopher

Grönsaker är inte "nyttigare" än något annat. Det mesta vitaminer får du i dig på en normal, vanlig, hyfsat nyttig kost. Jag äter aldrig grönsaker! Även om jag gillar det mesta utav dom.

2009-03-04 @ 22:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0