Vad är de för slags vänner?

Början av höstterminen i tvåan på gymnasiet kommer det fram några tjejer till mig som ser att jag sitter ensam och inte har någon att vara med.

Vi får lätt att prata om saker och ting och konversationen flyter på. Ett tag senare kommer ett samtalsämne upp om en tjej i klassen. Då jag får höra hur elak och vidrig den här tjejen är. Självklart bryr jag mig inte om vad de säger eftersom jag inte de minsta känner den här människan, då är det helt fel av mig att bilda en uppfattning om henne som kanske inte alls stämmer.

Det går några veckor i skolan och jag har börjat få kontakt med den där tjejen. Det gick så bra att vi tillbringade en hel helg tillsammans. Efter den helgen hade jag fått nog av henne. Bara efter två dagar hade hon gått mig på nerverna och jag hade bestämt mig för att ta avstånd från henne. Hon började märka att jag tog avstånd och försökte först få min uppmärksamhet genom att spela ledsen framför mig, när hon märkte att det inte fungerade längre gick hon till andra och hittade på saker som jag sagt. En utav grejerna var att jag hade gått fram till henne och kallat henne för hora. När jag fick reda på detta brydde jag mig inte eftersom jag visste att jag inte hade sagt det. Självklart fick hon reda på om att det hade gått fram till mig. Hon kommer fram till mig med kompisar när jag står själv vid en korridor, och då säger hon att det inte alls var jag som hade gått fram till henne och sagt detta, utan att det var en kompis till henne som hade sagt det. Jag lyckades ställa henne mot väggen och sa att det är väldigt konstigt eftersom jag inte umgås med någon utav hennes kompisar och jag frågade henne även vem utav hennes kompisar det var. Det kunde hon inte svara på för det var eftersom det var en "hemlig" kompis jag sa även åt henne att jag inte alls är en sådan person som kallar andra människor för saker och ting. De kunde hon hålla med om. Hur kom hon då på tanken att hitta på en sådan sak om mig då? Jag talade även då om för henne att hon är person som jag inte vill umgås med för nu var det droppen.
Efter detta berättade jag för de andra tjejerna om vad som hade hänt. De började genast snacka mängder med skit om henne när de märkte att jag hade blivit anti henne. När jag märkte att det blev så mycket skitsnack om henne började jag få dåliga aningar om att de pratar säkert skit om mig när jag inte där eftersom de pratar om varandra med.

Jag tog avstånd från de tjejerna med. Det blev att jag var tillbaks till ruta ett. Jag hade ingen att vara med, fast jag var glad för det. Lilla jag slapp "Det falska gänget".

Efter ett tag då jag har umgåtts själv i skolan märker jag att de tjejerna har börjat umgås med den här tjejen som de snackade så mycket dynga om. Jag skakade bara axlarna när jag upptäckte det, jag märkte även med att de hade börjat gå över till att umgås på fritiden. Då blev jag som ett stort frågetecken. Det var ju de som tyckte hon var så vidrig och äcklig och hade sagt en massa elaka saker om henne.
 
Under lektionerna när den här tjejen inte var i klassrummet hör man hur de andra tjejerna pratade skit om henne högt och tydligt, och när hon kom in så blir de tysta och förvandlas till hennes bästa vän. "Heeej, gumman! Hur är det? Varför är du sen?" (Snälla, låt mig spy!)

Vad är de för slags vänner? Jag tycker lite synd om den här tjejen även om jag inte alls är glad i henne, men vem förtjänar detta? Fast hon kanske är lika dan mot de? Fast ändå!

Det bör vara jobbigt att ena stunden låtsas att vara ens vän och i andra stunden behöva vara elak för att passa in hos andra.

Det är som det gamla ordspråket: Var aktsam för dem som pratar skit om andra, för risken är stor att de pratar skit om dig när du inte är i närheten.





Kommentarer
Postat av: emilia

Finns en anledning till varför jag nästan bara umgås med killar! (:

2009-08-01 @ 19:57:56
URL: http://emillionaire.blogg.se/
Postat av: Alexia

Gällande 3 inlägget...



Jag HATAR också 3...och har råkat ut för exakt samma sak som du...Jag verkligen HATAR HATAR 3 av hela mitt hjärta...Men som tur är så har jag nu efter ett halvår med bråk lyckades ta mig ur abonnemanget...Dom lurar folk och lägger till saker som man inte ens har använt...



Ha det toppen!



Snygg design förresten

2009-08-02 @ 23:12:01
URL: http://alexiia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0