Studenten är tagen


Klockan sju på morgonen den 12:e juni sitter jag i en bil med en vit klänning, en mössa på huvudet, bär en visselpipa runt halsen, håller en flaska champagne och väntar att få hoppa ur bilen för att få möta mina vänner vid högskolan för att fira oss alla. Jag hinner knappt kliva ur bilen innan de börjar jubla och sjunga härliga ramsor vid just den tidpunkten för alla vi som bär vita mössor.

Vi räknar ner från tre och sätter igång och dricker ur våran champagne och sjunger "För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit stuuudeeenteeen! Fy fan vad vi är bra!" Medans vi dricker går vi glada till skolan och väsnas så mycket vi kan. När vi kommer in i skolan möter vi alla andra elever och lärare. Det är jag och två utav mina vänner som verkligen lever in i våran studentdag. Tiden rullar iväg och vi i klassen sitter i klassrummet och väntar på att tiden ska gå så vi äntligen får springa ut och kasta upp våra studentmössor.

Tiden är inne och vi är tredje ut för att springa ut. Det regnar och det är mängder med folk som väntar på sina barn, vänner eller vad det allt kan vara. Eftersom det regnar är det svårt att hitta sina föräldrar. Det enda man ser är paraplyer.

Föräldrarna och vännerna är hittade och nu är det dags för att hoppa upp på vårat party-flak och väsnas så mycket man kan. Oj, vad roligt! Jag och min vän skriker "IDAG REDLÖSA IMORGON ARBETSLÖSA!!!!" och klunkar i oss champagne som vi fått av vår familj och vänner. Turen är lång och efter allt drickande blir man en aning kissenödig och det är inte lätt att ta sig av från flaket så det finns bara en utväg att göra då när man är så sjukt pissenödig. Jo, kissa på flaket. Och oj vad det var gött. Här skäms man inte.

Turen är slut och det är dags att ta sig till sin mottagning och fortsätta kvällen galant!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0