Borrat utan bedövning


Förra veckan var jag hos tandläkaren på en kontroll för att se hur mina små tänder mår. Innan dess var det över två årsen jag var där.

Under kontrollen märkte de ganska med en gång att jag hade ett hål. Mitt första hål någonsin. Det var bara för min kära tandläkare att boka en ny tid åt mig. Förvånad som jag blev fick jag en tid några dagar efter.

Idag låg jag i den där tandläkarstolen och var riktigt nervös. Min tandläkare frågade mig om jag ville köra med eller utan bedövning. Jag ryckte på axlarna och svarade att jag inte visste. Tandläkaren sa att det skulle få galant om jag gjorde utan bedövning. Tveksam och nervös som jag var tar de fram borren och testar på min ena nagel. Det gjorde inte alls ont så jag bad de pröva på min tand först utan bedövning. Det kändes ingenting så jag lät de fortsätta fast jag var tvungen att hålla tandläkarn-systern i handen. Fort gick det och jag kunde gå ifrån tandläkarn utan något ont i min mun.

Att borra utan bedövning är inte alls farligt och det känns ingenting mer än att nån pillar i ens mun. Do it!


Kommentarer
Postat av: besarta

grym blogg.. gillar headern!!

2009-11-14 @ 20:22:57
URL: http://besartahoti.blogg.se/
Postat av: Katta

Det kan göra riktigt ont om de träffar rätt punkt! =P Men jag har borrat typ 4 gånger när jag var liten och en gång nu i vuxen ålder och aldrig tagit någon bedövning. =) Så vi härdar ut! Hehe..



Kram

2009-11-16 @ 15:27:11
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: evelina

jag har också borrat och aldrig använt bedövnig, känns som den lilla smärta man kan känna är bättre än att få en spruta upp i munnen :)

2009-11-19 @ 19:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0